Vertrek naar de boot in IJmuiden - Reisverslag uit Velp, Nederland van Paul Beekman - WaarBenJij.nu Vertrek naar de boot in IJmuiden - Reisverslag uit Velp, Nederland van Paul Beekman - WaarBenJij.nu

Vertrek naar de boot in IJmuiden

Blijf op de hoogte en volg Paul

31 Mei 2014 | Nederland, Velp

Om 09.45 verzamelen bij Jan en Marga in Velp. Na koffie en een bananensoes en de gebruikelijke traditionele vertrekfoto's op weg. Jan heeft een toeristische route uitgezet naar IJmuiden. We rijden via de Postbank, want Jan wil ons eerst natuurlijk even in vorm brengen. Van daar uit via Apeldoorn naar Wapenveld en via kampen en Dronten naar Lelystad. Bij Bataviastad gingen we een restaurant binnen. De man achter de bar meldde geïrriteerd dat de keuken gesloten was omdat hij 100 man verwachtte. Dan maar naar de overkant. Een broodje warme beenham en koffie en vervolgens onze weg vervolgd over de dijk Lelystad - Enkhuizen naar Enkhuizen en door de Beemster naar IJmuiden. We kwamen om 16.00 uur aan bij de boot. We zijn inmiddels ingecheckt, de motoren vastgesnoerd en onze hutten betrokken. We genieten nu van een half pine bier en Hans uiteraard een rode wijn. Na het eten gaan we proberen de vriendschappelijke wedstrijd Nederland-Ghana te kijken. De tocht duurt 16 uren en morgen om 09.00 uur Engelse tijd komen we dan aan in Newcastle. Het was vandaag prachtig weer. Ik hoop dat we dat een groot deel van onze tocht in Schotland ook zullen hebben maar ik vrees ......
De kop is er af. Morgenvroeg goed nadenken bij het links rijden en dan op richting Edinburgh.

• 31 Mei 2014 - 18:56

Paul Beekman:

Hallo Paul, Hans en Jan,

Leuk verslágje alvast van vandaag. Eet lekker vanavond en ik hoop dat het voetbal kijken gaat lukken. Een goede nachtrust zou fijn zijn en dan inderdaad morgen even goed nadenken met links rijden.
    Hier is alles prima.
    Rijdt voorzichtig en veel plezier.

Groeten, Elly

• 31 Mei 2014 - 22:30

Marieke:

Dag motormuizen,

Paul, leuk dat je weer verslagen schrijft!
    Fijn dat de eerste dag zonnig is verlopen, ook ik vrees dat het niet zo blijft.
    Mooie route, een goed begin.
    Lekker eten en drinken als vanouds, de vaart zit er al in, houden zo.
    Ik kijk ook naar de voetbalwedstrijd, begon goed, nu geen uitschieters meer.
    Van Gaal heeft nog wel wat te kneden.

Hans, Niels kwam vanavond om je gedag te zeggen, hij dacht dat je morgen op reis ging.

Slapen jullie lekker straks en morgen gezond weer op.

Lieve groet van Marieke