To the left - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Paul Beekman - WaarBenJij.nu To the left - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Paul Beekman - WaarBenJij.nu

To the left

Door: Paul Beekman

Blijf op de hoogte en volg Paul

01 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Na een nacht varen toch wel redelijk geslapen. Een lekker maar duur ontbijt ( ruim € 14,-- per persoon). Om 10.00 mochten we van boord. Hans en ik verlieten de boot, maar Jan volgde niet. Het dek ging naar beneden en Jan verdween er achter. We moesten een poosje wachten en ja, het dek ging wee omhoog en Jan mocht nu ook naar buiten. Het havenpersoneel liet ons " voor straf" helemaal achteraan sluiten en het duurde even voor we na de paspoortcontrole het haventerrein mochten verlaten. We moesten wel steeds even nadenken: to the left!!
Na een paar omzwervingen door Newcastle vonden we eindelijk onze weg naar Blaydon. Zo kwamen we in de prachtige heuvels van Noord Engeland. De zo'n scheen prachtig en de wegen slingerden door het landschap. Tot aan Chollerford steeds geprobeerd de B 6318 te volgen. De lukte met horten en stoten tot aan Langholm. We dronken koffie met cake in Greenhead een typisch Engelse tearoom.. Vervolgens zagen wij een bord met Lockerbie. Gelet op de impact van de vliegramp in 1988 zijn we daar naar toe gereden en zochten het daarvoor opgerichte monument. Na enig zoeken én vragen kwamen we bij een eenvoudig en klein monument met wat verdorde kransen. Na een paar foto's vertrokken via de B709 richting Peebles. We moesten een riviertje doorwaden. We zijn er om beurten door heen gereden en die spectaculaire beelden zijn vastgelegd door onze hoffotograaf Hans Huff beelden zijn vastgelegd.
Via Innerleithen naar Peebles, want daar was het enige tankstation uit de omgeving. Onderweg kregen wij ons eerste buitje. Om 17.00 kwamen we in Edinburgh en we vonden het Apex hotel International. Even omkleden en vervolgens de binnenstad verkend. Een pint en vervolgens een restaurant gezocht. Na een korte wandeling kwamen we in een Italiaans restaurant en werden uitstekend bediend door Italiaanse Schotten. Hans en Jan aten hun favoriete spaghetti Carbonara. Na het eten zijn we over gestoken naar het hotel en na een wijntje naar bed. Morgen waarschijnlijk langs de beroemde Schotse golfbanden, zoals St. Andrews en Carnoustie.

• 02 Juni 2014 - 08:22

Jan Anneke David Ester Buitelaar:

Wensen jullie heel veel plezier in Schotland toe!