Weg uit Inverness - Reisverslag uit Dumfries, Verenigd Koninkrijk van Paul Beekman - WaarBenJij.nu Weg uit Inverness - Reisverslag uit Dumfries, Verenigd Koninkrijk van Paul Beekman - WaarBenJij.nu

Weg uit Inverness

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

11 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dumfries

Ondanks dat Inverness best een aardige stad is zijn we toch blij weer te kunnen vertrekken. We hebben geslapen in de B&B Mac Donald House van Fiona Blair. na het ontbijt de motoren weer gepakt en Jan heeft weer een mooie route voor ons in petto. Het is half bewolkt bij de start als we richting Fort William rijden. Gaandeweg de ochtend wordt het weer steeds minder en begint het zelfs te regenen. We stoppen aan de voet van de Ben Nevis voor koffie. Deze berg is de hoogste van Schotland. Hans heeft er mooie herinneringen aan. Hij is in de vorige eeuw met een paar collega's hun mannelijkheid hier wezen bewijzen. Jan kocht in de winkel een paar tea-shirts voor zijn kleinzoon. In de regen vertrokken wij weer richting Loch Earnhead en hebben Glasgow rechts laten liggen en voorbij Glasgow hebben we geluncht. Het weer knapte op en de zon kwam weer tevoorschijn. Het werd zelfs nog 21 graden. We hebben stevig doorgereden en hebben om 18.00 uur Dumfries bereikt en we slapen even daarbuiten in het Premier Inn na 490 km. Morgen de laatste etappe naar de boot bij Newcastle. Ik kan nu wel zeggen dat Jan ons deze vakantie dagelijks weer op prachtige routes heeft getrakteerd. Hans en ik zijn hem daarvoor zeer dankbaar. Het is nu toch ook wel weer fijn om naar huis te gaan en daar onder andere te gaan genieten van de WK voetbal in Brazilië.

• 12 Juni 2014 - 22:46

Egbert:

Hallo Paul, Jan en Hans.

Paul, bedankt voor het leuke reisverslag. Wij hebben jullie goed kunnen volgen en fijn dat jullie zo'n mooie reis hebben kunnen maken. Maar wat wil je ook met zo'n goeie "gids"....... Jammer van de motorpech, maar ja ......dat kan nu eenmaal gebeuren. Wel heel erg vervelend.
    Wij wensen jullie een goeie terugreis en misschien zien we elkaar morgen nog.

Groeten, Egbert en Hilberdien

Paul

Op 9 juni a.s start ons motoravontuur naar de Noordkaap. Ruim 7.500 km in 21 dagen. Volgens mij loodzwaar maar een unieke ervaring. Tijdens onze reis zal ik een dagboek bij houden zodat jullie onze ervaringen kunnen volgen