Wiskid Klein Duimpje - Reisverslag uit John O' Groats, Verenigd Koninkrijk van Paul Beekman - WaarBenJij.nu Wiskid Klein Duimpje - Reisverslag uit John O' Groats, Verenigd Koninkrijk van Paul Beekman - WaarBenJij.nu

Wiskid Klein Duimpje

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

04 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, John O' Groats

Klein duimpje liet een spoor achter om zeker te weten dat hij de weg terug kan vinden. We kunnen hem nu door de hele UK volgen. In elk hotel ligt wel een laadsnoer of een adapter. We noemen geen namen maar Jan heeft vandaag een snoertje gekocht. Hij beheert namelijk de pot!!
Voor het ontbijt eerst nog meer watervallen bezocht. Prachtig en machtig natuurgebied. Na een aantal foto's bij mooi weer terug naar het hotel en genieten van een eenvoudig ontbijt.
Op naar de volgende bestemming. Eerst om Inverness heen en volgens in noordelijke richting over een prachtige coastroad naar Cambusavie. Koffie met cheesecake waar we de hele dag genoeg aan hadden. Dat mocht ook wel voor £ 20,--. Jan had maar één doel vandaag: strak langs het water blijven rijden. Dat lukte uitstekend. Mooi weer werd afgewisseld met een paar buitjes. Begin van de middag hadden wij een culturele oprisping en wilden Dunrobin castle. Daar troffen wij een groep Nederlanders met ferrari's die een scotish whisky tour reden. Het kasteel lag aan zee en wij dachten laten wij dit kasteel eens van binnen bekijken. Maar een prijs van 5 kilo per persoon was ons te gortig en zijn we er gratis omheen gelopen. A lovely view. Vooral de fot's die jan nam, want die zoekt Hans nog steeds.
Toen in Wick getankt en ja hoor...... Een kabeltje voor de iPad gekocht. Bij de boot in St. Gills bleek dat de volgende boot pas om 18.30 uur zou vertrekken. De gastvrije kassière kon ons echter niet helpen aan een hotel. Wij terug naar St John O Groats. Ook daar weer een niet behulpzame dame in de toerist office. Jan heeft zijn hele telefoon leeg gebeld naar hotels en bed en breakfast op de orkney's, maar helaas alles vol. Er is namelijk een wijnweek en dat is waarschijnlijk de oorzaak. Dus maar hier slapen en morgenvroeg een dagje naar de Orkney's.