North West Higland Road: de Koninginnerit. - Reisverslag uit Lochinver, Verenigd Koninkrijk van Paul Beekman - WaarBenJij.nu North West Higland Road: de Koninginnerit. - Reisverslag uit Lochinver, Verenigd Koninkrijk van Paul Beekman - WaarBenJij.nu

North West Higland Road: de Koninginnerit.

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

06 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Lochinver

We vertrokken vanmorgen uit Thurso met mist en zware bewolking. De eerste bestemming was Bettyhill, richting Altnaharra. We reden over een prachtige smalle weg door een glooiend en golvend landschap met veel schapen op de weg. De weg was regelmatig omzoomd door bloeiende gele brem.
Vlak voor Altnaharra lag een prachtig klein meer met een kleine camping. Even daarna het hotel Altnaharra, waar we koffie dronken in een prachtige oud Scotse lounge. Mooie oude grote meubelen en in het hotel tal van vitrines met opgezette dieren, zoals houtsnippen en snoeken van meer dan 10 kilo.
Na de koffie met cake op een geasfalteerd karrenspoor en na 10 km kwamen we op de North West Hihgland Route: een pachtige weg langs een groot meer en we we hebben het meer helemaal gerond. Toen de weg naar Durness langs de kust. Daarna zuidwaarts in de provincie Sutherland naar het mooie plaatsje Sourire. De dorpen waar we door Eden waren soms zo klein dat we niet eens in de gaten hadden dat we er door reden. In Scouri ontmoetten we bij het eten van een broodje een Duits echtpaar. De man had een prachtige route. Hij vond hem zelfs (Duits) geil. Wij zouden het vet noemen. De weg naar Unnapool, via Drumbeg voerde ons naar de punt van dat schiereiland en vandaar nog een kleine omweg naar de vuurtoren, waar de mensen naar walvissen zaten te kijken. De weg terug en vervolgens richting Ullapool. De weg was smal golvend en tientallen kilometers lang. Vaak moesten we stoppen om Hans de gelegenheid te geven foto's te maken. Ineens zagen we een bord richting Lochinver, wAr we een hotelletje hebben gevonden, genaamd Inver Lodge hotel. We worden naar de kamer gebracht door een jongen in een Schotse ruiten broek, die veel gelijkenis vertoonde met de vloerbedekking. We genieten nu van ons aperitief ( uiteraard met onze eigen neutjes)en gaan straks een eenvoudige maaltijd genieten.