Pech onderweg - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van Paul Beekman - WaarBenJij.nu Pech onderweg - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van Paul Beekman - WaarBenJij.nu

Pech onderweg

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

07 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Inverness

Vanochtend toen we de gordijnen opendeden in het hotel was het helemaal helder en scheen de zon volop. Eerst een lekker ontbijt, met deftige bediening in ons hotel. De spullen inpakken en voor vertrek eerst even een nieuwe koplamp monteren. Het dimlicht is namelijk kapot. We rijden over een prachtige single track road naar Ullapool. Onderweg is het helder en de route was weer net zo mooi als de dag ervoor. Veel mooie meren en plotseling zelfs een groot mannelijk hert met een enorm gewei. Hans kreeg echter niet de kans om foto's van hem te maken. Daar voelde hij zich kennelijk te goed voor. In Unnapool koffie gedronken en Hans kocht daar meteen een nieuwe sd-kaart, omdat hij inmiddels ongeveer 1000 foto's heeft gemaakt en niet weet of hij in dit tempo het einde van de vakantie haalt. Daarna vertrek voor een volgend deel van de North West Coastal Road. Echter helaas: toen wij na 18 km rechts af wilde slaan weer zo'n mooie single track road op begaf mijn koppeling het plotseling. Toen ik van de schrik bekomen was hebben we besloten te proberen terug te rijden naar Unnapool. Onze dag viel hiermee wel grotendeels in duigen. In de 2e versnelling terug en in Unnapool bleek de garage geen motoren te kunnen repareren. Dus: bellen met Roadrunner en Simako. Het bleek dat er waarschijnlijk een lek was ontstaan in de koppelingsdrukcilinder. Volgens de monteur van Simako moet die worden vernieuwd. De dichtstbijzijnde BWM-dealer zit in Inversness. Dit betekent 90 km rijden zonder koppeling. Ik merkte dat ik ook na enige oefening kon schakelen zonder te koppelen. We steken Schotland dus dwars door. Aangekomen in Inverness kunnen we de dealer niet meteen vinden en doet mijn koppeling het ineens weer een beetje. We zoeken een hotel want de dealer is vandaag wegens privé-omstandigheden gesloten. Maandag daar maar heen. Ook nog even contact gehad met mijn monteur. Hij is ook van mening dat deze cilinder het best kan worden vervangen. Hopelijk hebben ze dit onderdeel maandag op voorraad. Gelukkig kennen ze geen tweede pinksterdag. Het weer is nog steeds mooi en we maken een korte wandeling door de stad. We hebben na een aperitief onze gebruikelijke steak gegeten en gaan zo nog even Inverness in, als het tenminste droog blijft.
Nadat ik het thuisfront van dit ongemak op de hoogte heb gebracht komt Jeroen meteen met een suggestie, nl: pap koop als je terug bent een HD softtail!

  • 07 Juni 2014 - 21:34

    Jeroen:

    Sterker nog. De Harley komt er gewoon!
    Kan Sara ook eens achterop....???!!! Wie is dat mokkel eigenlijk??

  • 08 Juni 2014 - 19:24

    Marieke:

    Hallo mannen, lieve Hans,

    Die man (Jos) van Koverda heeft een fles wijn gebracht, was wel even gezellig.

    Net terug van de verjaardag van Norah. Voor zover ik kon merken was ze blij met de Looms.
    Mooi weer, gezellig en de rosé sprankelde er lekker in, ben een beetje beneveld.

    Jammer van de motorpech, hopelijk is het morgen zonder problemen verholpen.
    Hoe zit dat met die Harley?
    Paul, je geeft zoveel informatie dat ik er erg vol van word.
    Ik moet de kaart erbij halen om het te volgen.
    De hoofdzaak is dat jullie het naar jullie zin hebben en dat proef ik er wel uit.

    Nadal heeft Roland Garros gewonnen, voor de negende keer!

    Ik ga wat eten en dan relaxen, deed ik veel deze week.

    Groetjes en liefs van Marieke



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Op 9 juni a.s start ons motoravontuur naar de Noordkaap. Ruim 7.500 km in 21 dagen. Volgens mij loodzwaar maar een unieke ervaring. Tijdens onze reis zal ik een dagboek bij houden zodat jullie onze ervaringen kunnen volgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 17642

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Motorreis Schotland

09 Juni 2010 - 26 Juni 2010

motorreis naar Gibraltar

09 Juni 2007 - 02 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: