We zijn op de poolcirkel - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Paul Beekman - WaarBenJij.nu We zijn op de poolcirkel - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Paul Beekman - WaarBenJij.nu

We zijn op de poolcirkel

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul

13 Juni 2007 | Zweden, Stockholm

Beste mensen,

Hier eindelijk een bericht uit het hoge noorden en wel uit Jokkmokk. Dit dorp ligt op de poolcirkel in Zweden. We zitten nu - woensdag 13 juni - ongeveer twee reisdagen verwijderd van ons ultieme doel de Nordkapp.
We hebben de eerste drie dagen veel warmte gehad. De eerste dag hebben we ongeveer 600 km gereden en kwamen we ongeveer 100 km van de Deense grens af. We logeerden bij een Duitser die meteen zei: Ik wil met Nederlanders niet over voetbal praten. Dus waar ging de hele avond het gesprek over.... juist over voetbal.
De volgende dag zijn we doorgereden via Denemarken naar Zweden. Via de prachtige lange brug van Kopenhagen naar Malmö.
Vervolgens binnendoor gereden naar Halmstad aan de westkust van Zweden.
Maandag weer 600 km gereden, maar nu vooral prachtige binnenwegen die Jan, onze reisleider, had uitgestippeld. Zweden is een prachtig schoon en inmens uitgestrektland.
Dinsdag veranderdt het weer allengs en rijden we 's-middags over leem- en grindwegen. Het was uitert vermoeiend. De motoren en onze kledinbg zagen er 's avonds niet meer uit.
Dit alles werd gecompenseerd met een prachtig hotel gisterenavond in Östersund.
Vanochtend vertrokken we met als doel de plek waar we nu zitten, te weten Jokkmokk op de poolcirkel. Het heeft een groot deel van de dag geregend en de temperatuur is inmiddels gedaald tot ongeveer 5 graden. We kwamen vanavond verkleumd aan in Jokkmokk. De douche was heerlijk en daarna het eten trouwens ook. Oh, trouwens over eten gesproken. We hebben de laatste dagen regelmatig in kleine restaurantjes geluncht en gedineerd en wat opvalt dat de meeste tentjes gerund worden door Arabieden. Twwe dagen geleden werden we zelfs aangesproken in het Nederlands door een Irakees uit Leeuwarden.
Imiddels hebben een aantal rendieren ons pad gekruist en gisteren stak er zelfs een wolf voor ons de weg over.

Zo dit was het eerste bericht van Beekie, dus niemand hoeft zich meer af te vragen: Beekie waarbenjij. Ik ben namelijk nu op de poolcirkel. We hebben inmiddels 2600 km gereden

Er komt spoedig weer een bericht over onze reis naar de Nordkapp.

Groeten van Jan, Hans en Paul uit Jokkmokk.

• 14 Juni 2007 - 19:01

Henri:

Ha die Paul,

Ik dacht al, volgens mij komt Paul geen enkele internetaansluiting tegen.
    Maar dan toch staat er nu een vermelding op de site.

Goed om te horen dat jullie al zo ver zijn en dat de reis voorspoedig verloopt.
    Op internet heb ik alvast even voor je vooruit gekeken en de foto's die ik zag van de Nordkapp zijn prachtig. Ik neem aan dat we ook van jou de nodige foto's nog te zien krijgen.

Ondanks het weer zal je vast van de mooie omgeving genieten en de uitdaging voltooien.
    Een goed voortzetting van de reis gewenst en maak veilige kilometers.

De groeten vanuit W'voort