vroeg op. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Paul Beekman - WaarBenJij.nu vroeg op. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Paul Beekman - WaarBenJij.nu

vroeg op.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul

19 Juni 2007 | Noorwegen, Oslo

18 juni 2007: Sorvagen
Om 05.00 uur gaan de wekkers (telefoons) af. Douchen, de motoren oppakken en om 05.30 uur naar de boot. We kunne direct inschepen en de motoren ztten we vast met spanbanden. De overtocht duurt drieenhalf uur. Aan boord ontbijten ( kleffe broodjes die zwaar op de maag liggen). Hans en Jan doden de tijd deels met kaarten en ik haal nog wat slaap in.
Om 09.30 uur mogfen we on Bodø van boord en rijden in de richting van Trondheim over de E6. Het was een prachtige weg, via Fauske in de richting van Mo I Rana en daarna naar Mosjoen. Aangezien we die dag vroeg vetrokken waren hebben we besloten uiterlijk tot 17.00 uur te rijden. Boven Mo I Rana passeerden we de Poolcirkel. We hebben daar de waarschijnlijk bekende toeristische foto's gemaakt. Het was er snerpend koud en er lag overal sneeuw. De gevoelstemperatuur was zeker 5 gr onder nul, teriwjkl de beide FJR's 7 gr C aangaven.
Bij Majavatn stoppen we om 17.00 uur bij een eenvoudig KRO-motel langs de E6.
De enige vermeldenswaardigheden zijn de maaltijd ( een soort zalm uit het lokale meer), een potje poolbiljart en de rst van de avond klaverjassen.
We wandelen nog even langs het meer en over de spoorlijn terug en zoeken onze kamers op.

Paul

Op 9 juni a.s start ons motoravontuur naar de Noordkaap. Ruim 7.500 km in 21 dagen. Volgens mij loodzwaar maar een unieke ervaring. Tijdens onze reis zal ik een dagboek bij houden zodat jullie onze ervaringen kunnen volgen