Home sweet home. - Reisverslag uit Velp, Nederland van Paul Beekman - WaarBenJij.nu Home sweet home. - Reisverslag uit Velp, Nederland van Paul Beekman - WaarBenJij.nu

Home sweet home.

Door: Paul Beekman

Blijf op de hoogte en volg Paul

23 Juni 2007 | Nederland, Velp

Na het ontbijt in Flensburg de route uitgestippeld door het Noordduitse land van onder andere Ostfriesland. Na 10 kilometer eerst maar even tanken en nu doen alle vijf de creditkaarten van Jan het niet. Gelukkig de eerste die Hans pakt doet het wel. Jan komt nog even aan de praat met een molenbouwer uit Lochem, die daar ook aan het tanken is en in Noord-Duisland veel molens repareert. Nederlands vakmanschap is meesterschap. De taks vo en op weg: prachtige binnenwegen met lekkere bochten. We rijden richting Heide (eerste stop op de heenreis) en van daaruit via pont bij Glückstad naar Cuxhaven daar koffie,via Bremervörde naar Bremerhaven Wesertunnel door richting Oldenburg. Als laatste pakken we in Duisland nog een stuk snelweg via Meppen naar bij Lingen de snelweg verlaatten en dan bij Bad Bentheim de grens over. In de verte zagen we enorme onweers- en regenwolken maar wederom één van de kwaliteiten van onze reisleider Jan was, dat hij het weer in de lucht kon lezen. Hij loodste ons door het prachtige Twentse land tussen de buienpartijen door en via Markelo, Zutphen naar De Steeg. We reden losjes in de richting van Velp om daar bij Jan thuis nog even van een wijntje te genieten en vervolgens naar huis te gaan.
Echter.... het liep iets anders. Jan dirigeerde ons bij het stoplicht in De Steeg plotesling rechtsaf en we moesten als uitsmijter nog even de Postbank nemen.
Om 18.30 uur reden we trots en voldaan de oprit van het huis van Jan op en was onze Noordkaapreis ten einde.

Het was een bijzonder enerverende en boeiende reis, die ik zeker niet had willen missen, en langs deze weg wil ik Jan en Hans nogmaals bedanken, dat ze met mij veel rekening hebben gehouden en dankzij hen heb ik - als relatief onervaren motorrijder - deze reis goed kunnen voltooien. Jan keek nog wel eens om op de snelweg en dacht, "waar blijft die Beekie nou?" en Hans, die achteraan reed, heeft vele malen gedacht. "Ik wou dat Beekie eens wat meer snelheid maakte, vooral bij het inhalen en op de snelweg"

Maar met dank aan hen is "Beekie.weergezondthuis.nu

Mannen, bedankt voor jullie gezelschap. aanwijzingen en geweldige moppen en verhalen.

• 28 Juni 2007 - 10:18

Marieke:

Fijn dat jullie gezond weer thuis zijn!
    Een schat aan ervaring en indrukken rijker, door de foto's heb ik een aardig beeld van de reis.
    Er waren natuurlijk gebeurtenissen die niet op de gevoelige plaat zijn vastgelegd,maar ook jullie hebben recht op prive!

Groeten Marieke