thuis trekt - Reisverslag uit Flensburg, Duitsland van Paul Beekman - WaarBenJij.nu thuis trekt - Reisverslag uit Flensburg, Duitsland van Paul Beekman - WaarBenJij.nu

thuis trekt

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul

23 Juni 2007 | Duitsland, Flensburg

21 juni 2007 van Monkedal naar Flensburg

Het is vandaag de langste dag en tijdens de voorbreidingen van deze trip was het de bedoeling om rond deze dag op de Noordkaap te staan. Nu zijn we echter nog ruim 1200 km van huis verwijderd.
De ochtenbd begint "dubbel khöt" Allereerst regent het pijpestelen en als we na het ontbijt willen vertrekken weigert mijn GS elke dienst. Bij het starten hoor ik slechts een rouwe klik en blijft het verder doodstil. Ook de pogingen om de motor aan te duwen mislukken, maar gelijkkig is ook - naast de kwaliteit van reisleiding- ook technisch vernuft in onz midden. Hans denkt dat het aan de startmotor en/of aan de starterkrans kan liggen. We zetten de motor in de één en Hans beweegt de motor enige malen voor en achteruit en .....jawel hoor, de motor loopt weer. Het enige is nog dat de ABS-controlelampjes constant voor mijn neus knipperen, maar de remkracht is goed, dan maar zonder ABS verder.

We rijden over de E6 naar Göteborg om de boot naar Frederikshaven te nemen. Jan loodst ons feilloos naar de vertrekplaats van de boten maar wat blijkt. De boten varen maar twee keer per dag en de volgende boot vertekt pas om 15.00 uur. We staan er om 11.00 uur, dus dat is zonde van de tijd. We besluiten verder te rijden en te proberen bij Varberg over te varen naar Grena. Ook dat lukt niet en tenslotte nemen we de pont bij Helsingborg naar Helsingor. Al die tijd hebben tegen onze principes in op de autobaan E6 moeten rijden. In Denemarken kunnen we vrij snel de snelweg verlaten en rijden over de 6 via Hillerod naar Roskilde. Het is enorm druk op de weg en schieten niet op. Bij Ringsted pakken we toch maar weer de snelweg om een beetje op de door te kunnen rijden, want .... thuis trekt.
Bij Halsskov via de weg en brug de Grote Belt over. Het waait er bovenop hard en ik hang met mijn motor schuin tegen de wind.
Van Nyborg rijden we over de 8 naar Bojden en steken met de ferry over naar Fynshaw. Het is al wat later maar we willen morgenavond thuis zijn dus besluiten we nog een uur te rijden en in Flensburg in Noord-Duitsland een hotel te zoeken. Dat lukt ook. Alhoewel het eerts hotel vol is worden we verwezen naar het Nordic hotel iets verder in de stad. We genieten daar weer eens ouderwets van een (Flensburger) pilsje voor een normale prijs i.p.v. 7 euro in Noorwegen weer eens een lekker biertje voor 2 euro.
Na een rijkelijke maaltijd en 675 km gaan we moe maar voldaan naar bed.

Groeten,

Jan, Hans en Paul