prachtige natuur - Reisverslag uit Røros, Noorwegen van Paul Beekman - WaarBenJij.nu prachtige natuur - Reisverslag uit Røros, Noorwegen van Paul Beekman - WaarBenJij.nu

prachtige natuur

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul

19 Juni 2007 | Noorwegen, Røros

19 juni 2007
Na het ontbijt vertekken we uit Majavatn en we willen via Trondheim ( 300 km) in de richting van Røros, omdat daar onze favoriete hotelketen een hotel heeft.
We rijden weg met stralend weer en het blijft groetendeels de hele dag zo mooi.
Na de lunch in Trondheim in een pizzeria in een winkelcentrum besluiten we de E6 niet verdcer te volgen omdat deze erg druk is en niet leuk meer om te rijden. We vervolgen onze weg over de '30' richting Røros. Het is een schot in de roos. Een prachtige en rustige weg met heerlijke bochten en weinig verkeer langs de rivier de Gaula.
We stoppen een paar keer om foto's te maken. Ongeveer 40 km voor Røros klauteren we naar beneden naar de bedding van de rivier de Gaula en treffen daar een Noorse man en vrouw in een hutje aan de rivier.Zij hebben werkelijk uitzicht over de paradijselijhke rivier. De man vertelde dat hij veel op zalm vist en vorig jaar een vis van 1.15 meter heeft gevangen. Een paar kilometer verder stoppen we weer bij een ruige waterval. Jan en ik springen op de hoge rotsen en Hans neemt van benden een aantal foto's. Het water stort zich met geweld in de diepte. Het wordt steeds warmer ( 17 gr) en de windstioppers gaan uit. Om 18.00 uur komen we aan bij het Rica hotel in Røros. We hebben weer 475 km gereden.
Douchen, een biertje en aanhet diner. Twerwijl Jan en Hans aan hetr wandelen zijn schrijf ik dit en de eerdere berichten vanaf zondag. Hopelijk hebben we morgen weer en hotel met internet. Jullie hoeven dan niet te denken: Beekie waarbenjij.nu.

Groeten,

Jan, Hans en Paul

• 20 Juni 2007 - 09:32

Ton:

Hoi Beekie en vrienden.
    Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken. Leuk dat e.e.a. zo te volgens is. Ik wens jullie een fijne reis verder en Beekie niet te veel over voetbal praten.
    Groeten Ton (007)

• 21 Juni 2007 - 09:19

Marieke:

Hallo globetrotters,

Jullie boffen met het weer.
    Ik ben nieuwsgierig naar de foto's van deze indrukwekkende reis.
    Nog een paar fijne dagen met veel rijplezier.
    Voor de voetbalfans onder jullie: jong oranje speelt de finale tegen Servie.

Groetjes van Marieke