alleen maar hoogtepunten - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Paul Beekman - WaarBenJij.nu alleen maar hoogtepunten - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Paul Beekman - WaarBenJij.nu

alleen maar hoogtepunten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul

14 Juni 2007 | Noorwegen, Karasjok

11 juni 2007. Jokkmokk
Na het ontbijt inhotel Jokkmokk zijn we om 09.00 uur gaan rijden. Het was half bewolkt en ongeveer 9 graden Celsius. Erst tanken natuurlijk en vervolgens op weg. Het einddoel ius door reisleider Jan vastgesteld. Het wordt Karasjok in Noorwegen.
Na twee uur rijden drinken we koffie in Kautoheino in Zweden. Het stinkt er enorm. De mensen zitten om 11.15 uur al aan de frites.
We rijden vervolgens door en komen ons eerste rendier van de dag tegen. We stoppen, maar het dier probeert te vluchten. Hans zet op de motor met de camera in de aanslag de achtervolging in. Het resultaat is een foto van de kont van het rendier.
Om 13,30 uur passeren we de Finse grens en het is daar een uur later. Hansd krijt last van een jetlag.
Jan heeft steeds maar koude handen. Erder op de dag kocht hij al een paar binnenhandschoenen en op advies van Hans koopt hij ook nog een paar leren wanten. Dit vooral om warme handen te krijgen, maar helaas het helpt niet.
NA DE LUNCH (frites met hamburger) rijden we richting noorse grens en treffen op de weg een kleine kudde rendieren die ons tegemoet komt:
We stoppen en kunnen een paar foto*s maken:
Enige tijd later stopt jan tot onze stomme verbazing en geeft ons de gelegenheid foto*s te maken van een prachtig vergezicht: we maken een paar foto*s maar daar blijft het niet bij: jan geeft hans het advies een paar foto*s vanaf het talud te maken; waarbij de motoren op de voorgrond zouden komen: hans volgt het advies van de reisleider op en::::::::: zakt tot zijn enkeles in de modder: er blijkt moeras te zijn direkt naast de weg:
later stoppen we nog voor een kleine fotosessie; maar daarbij worden door hans en mij aktiefoto*s gemaakt van jan:
ik wilø alleen verklappen; dat jan daarbij liet zien nog een jonge vent te zijn:
om !(:#= uur komen we aan in het enige hotel in karsjok: het blijkt de stad inb noorwegen te zijn waar de meeste muggen voorkomen ( hebben wij weer): we zijn eerst lekker naar de sauna gegaan en na twee rondjes hebben we løekker gegeten en gaan nog een kleine wandeling maken: het wordt weer geen nacht: het was een dag met alleen maar hoogtepunten:

groeten;

paul; jan en hans:

• 15 Juni 2007 - 20:33

Marieke:

Dag mannen,

Zo te lezen vermaken jullie je opperbest,leuk dat het thuisfront er ook van kan meegenieten.
    Ik had de foto's wel willen zien,maar die stonden (nog) niet op de website (of zijn ze niet geschikt voor de achterblijvers?)
    Vandaag belde Hans dat de Noordkaap bereikt is en gelukkig is het mooi weer.
    Kijk maar goed,er is al zo lang over gepraat, dat een uitgebreid verslag wel op z'n plaats is.
    Geniet van de terugweg,naar horen zeggen zijn de fjorden schitterend en grillig ligt eraan wat voor weer het is.
    Goede reis en groetjes van Marieke

P.S. Voor Hans een dikke kus!