Lofoten - Reisverslag uit Narvik, Noorwegen van Paul Beekman - WaarBenJij.nu Lofoten - Reisverslag uit Narvik, Noorwegen van Paul Beekman - WaarBenJij.nu

Lofoten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul

19 Juni 2007 | Noorwegen, Narvik

17 juni 2007 Narvik
Jullie denken natuurlijk: Beekie waar ben jij nu, maar we waren de laatste dagen verstoken van een internetverbinding, vandaar.
Na de nacht te hebben doorgebracht in Narvikl vertrekken we na het ontbijt - na uiteraard weer getankt te hebben - richting de Lofoten.
Het regent behoorlijk en achteraf kan ik zeggen het bleef zo tot in de namiddag.
Toen we wegreden na het tanken vielen op de eerste rotonde Jan's regenhandschoenen van de motor. Hij was namelijk vergeten ze aan te trekken. Hans en ik pakte allebei een handschoen. Echter: een kraai dacht: ik neem dat zwarte ding [misschien dacht ie wel dat het een mooi wijfie was] We konden de handschoen net voor hem weggrissen.
We rijden de Lofoten op en het plan is om helemaal door te rijden tot het einde van de Lofoten naar het plaatsje Sorvagen en daar de volgende dag over te varen met de ferry. Ondanks de regen zijn de Lofoten prachtig: ruigten wisselen zich af met fjorden en sneeuwatoppen. Ondanks de koude [ 7 gr] en het natte weer zijn deze eilandengroep voor ons weer een hoogtepunt. We passeren grote bruggen en 's-middags gaan we met een pont over van Melbu naar Fiskebol. De overtocht duurt 50 minuten.
Ondanks dat de Lofoten maar 350 km lang zijn hebben we de hele dag nodig.
Om 19.30 uur komen we aan bij ons hotel in Sørvagen. We hadden onderweg een paar keer gebeld, maar niemand nam op. Dat klopte achteraf want daar was niemand. In Sørvagen kwamen we bij het gelijknamige restaurant Mare Anna. Het was er erg sfeervol en bovenal stond er een knap meisje van 22 jaar achter de bar. We ( maar vooral Jan) werden op slag verliefd.
Na een heerlijke verfijnde vismaaltijd zij we 200 meter verderop naar onze kamers gegaan. Ze waren zeer eenvoudig maar we hebben goed maar kort geslapen.
Tijdens het eten hadden we namelijk besloten de volgende dag de eerste boot te nemen om 06.00 uur. Dit betekende dus om 05.00 uur op.
Na een korte wandeling, waarbij we een Nederlands echtpaar nog even de weg wezen tot hun stomme verbazing gingen we om 22.00 uur naar bed.

Groeten,

Jan, Hans en Paul